Serwis botaniczny "Lonicera"

W styczniu 2004 w sieci ukazał się serwis botaniczny "Lonicera". Tytuł jest naukową nazwą rodzaju pewnej rośliny - wiciokrzewu. Kwiatostan wiciokrzewu pomorskiego stanowi też graficzny symbol tej witryny. Wybór nie był przypadkowy, ponieważ serwis ma w dużym stopniu pomorski, lub ściślej - zachodniopomorski charakter.

Ze względu na bogatą zawartość, miejsce to powinno zainteresować nie tylko botaników z północno-zachodniej Polski, lecz ogólnie przyrodników z całego kraju. Na stronie znaleźć można m.in. wiadomości z zakresu ochrony przyrody i aktualności dotyczące odkryć botanicznych w kraju i na świecie. Zamieszczono też m.in. z zestawienie polskich przyrodniczych czasopism naukowych, ich ranking oraz spisy treści. Znajdują się tu także: wybór aktów prawnych, tematyczne katalogi stron WWW, opisy ciekawych gatunków roślin, siedlisk i zachodniopomorskich obszarów chronionych, dział dla początkujących (jak założyć zielnik, jak oznaczać rośliny), dział z rozmaitościami (m.in. ciekawostki, humor śmieszny dla botaników) oraz forum dyskusyjne. Strona jest dynamiczna - stale rozbudowywana i aktualizowana.

Wszystkich zainteresowanych przyrodą, a botaniką w szczególności, zapraszamy do korzystania i współtworzenia serwisu!

Magdalena i Krzysztof Ziarnek